Pani prof. Filipowska:
"2 prace domowe, które ochroniłyby ich przed niezaliczeniem semestru. Pierwsza z obliczeniem wysokości rat i kosztu kredytu bankowego -część to zaliczyła, ale było sporo błędnych i te niezaliczone prace trzeba poprawić. Część prac była żywcem przepisana od kolegi, tego również nie zaliczyłam. Można mieć kłopoty z matematyką, ale dla własnego bezpieczeństwa trzeba umieć sobie policzyć, ile kosztuje kredyt. Błędy, które robili a) oprocentowanie np. 12% dzielili przez ilość miesięcy spłat, czyli, gdy kredyt spłacali 4 lata dzielili przez 48, a to przecież jest w skali rocznej, czyli trzeba dzielić przez 12, gdy raty płacimy miesięczne. b) od długu odejmowali ratę+odsetki, a to bank zarabia na odsetkach, a nie my sobie szybciej spłacimy dług. Dlatego czekam na nowe obliczenia: na kartkach papieru kancelaryjnego ma być kwota pożyczona, na co, na jaki okres, nazwa banku, oprocentowanie i miesięczne rozliczenia, a także podsumowanie - suma odsetek, suma spłat. Każdy indywidualnie, bo nie będę zaliczała przepisanych prac. Spłata ma być robiona metodą równych rat i malejących odsetek od malejącego długu.
druga praca domowa, którą omówiła z nimi pani prof. Basia Włódarczak. nie wymagam prezentacji komputerowej na płytach (tu mogłaby być i piątka), ale na papierze, obliczenia statystyczne na podstawie ankiet w klasie o pewnych wyborach uczniów klasy 3e klasy - 1. ile czasu spędzają przy komputerze, 2. ile książek przeczytali w ostatnim roku, 3. ile godzin średnio przeznaczają na naukę od poniedziałku do piątku, 4.ile razy byli w kinie lub w teatrze w ostatnim roku, 5.ile godzin przeznaczają średnio w tygodniu na sport i rekreację poza obowiązkowym wf-em. Klasa dzieli się na 5 grup, bo tyle jest pytań, chyba, że wymyślą dodatkowe pytanie. Każda grupa zajmuje się jednym pytaniem. Na kartce chcę mieć to pytanie, nazwiska członków grupy. Grupa: 1. Robi ankietę z jednym pytaniem i numerami z dziennika wszystkich uczniów, każdy uczeń odpowiada na to pytanie. (wystarczy 1 kartka i uczniowie kolejno się wpisują) 2. Trzeba przeprowadzić klasyfikację danych (są przykłady w podręczniku i zbiorze zadań) 3. Wyznaczyć średnią wartość dla klasy i odchylenie standadowe. 4. Zrobić wykresy, wyznaczyć medianę. 5. Sformułować wnioski"
Justyna ma nam jesio dac znac na kiedy. szkoda ze prof. nie napisala komu nie zaliczyla tych rat :/
|